Det är inte ofta jag ser GY (Golden Years) 626 här i Kalifornien nuförtiden, men här är en jag siktade i Sunset District i San Francisco häromveckan :)
Sista bilden visar dess omgivning. Mazdan ser ganska välhållen ut tycker jag, troligtvis mer eller mindre helt rostfri också! Syns inte på bilden, men den är skattad och inregad för 2015...
626-spaning i San Francisco
626-spaning i San Francisco
Senast redigerad av washout den sön 11 okt 2015, 01:48, redigerad totalt 1 gånger.
Tidigare fordon: Mazda 626 1988 2.0l i Nya Zeeland
Nuvarande fordon: Saab 9-3 SE 2002, Saab 900 SPG 1985, Triumph Street Triple R 2009
Nuvarande fordon: Saab 9-3 SE 2002, Saab 900 SPG 1985, Triumph Street Triple R 2009
Re: 626-spaning i San Francisco
Härligt rostfri! Inga avslöjande emblem baktill. Någon teori om motor och låda?
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: 626-spaning i San Francisco
Precis, det fanns inga avslöjande emblem eller beteckningar vad jag kunde se. Givet den Amerikanska marknadens allmänna vurm för större motorer (jag tycker tex. sällan jag ser snikmodellerna av Volvo och Saab här) och automatlådor så kanske det är en 2.2 med automat :).
Det verkar som det kanske inte fanns nåt mindre motoralternativ i USA faktiskt. Kikar man på motortabellen på https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Cap ... .931992.29 så står det bara "North America" på 2.2 12v och 2.2 Turbo. Visste inte att det fanns en turbomodell :).
Jag läser även på http://www.edmunds.com/Mazda/6/history/ :
"The base power plant for the 1988 626 and MX-6 was a new 2.2-liter version of the SOHC four-cylinder engine introduced with the '83 626. Now featuring three valves per cylinder and equipped with electronic fuel injection, this power plant was good for 110 hp whether feeding a five-speed manual or four-speed automatic transmission. A turbocharged version of the 2.2 rated at 145 hp came as part of the GT package and was available with the same transmissions."
Vilket också gör att det låter som 2.2 och 2.2 Turbo var de enda alternativen i USA.
Det verkar som det kanske inte fanns nåt mindre motoralternativ i USA faktiskt. Kikar man på motortabellen på https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Cap ... .931992.29 så står det bara "North America" på 2.2 12v och 2.2 Turbo. Visste inte att det fanns en turbomodell :).
Jag läser även på http://www.edmunds.com/Mazda/6/history/ :
"The base power plant for the 1988 626 and MX-6 was a new 2.2-liter version of the SOHC four-cylinder engine introduced with the '83 626. Now featuring three valves per cylinder and equipped with electronic fuel injection, this power plant was good for 110 hp whether feeding a five-speed manual or four-speed automatic transmission. A turbocharged version of the 2.2 rated at 145 hp came as part of the GT package and was available with the same transmissions."
Vilket också gör att det låter som 2.2 och 2.2 Turbo var de enda alternativen i USA.
Tidigare fordon: Mazda 626 1988 2.0l i Nya Zeeland
Nuvarande fordon: Saab 9-3 SE 2002, Saab 900 SPG 1985, Triumph Street Triple R 2009
Nuvarande fordon: Saab 9-3 SE 2002, Saab 900 SPG 1985, Triumph Street Triple R 2009
Re: 626-spaning i San Francisco
Jo, kan mycket väl tänka mig att det är så det ligger till. Då borde nästan 2.2 vara den mest sålda värden över?
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!