Sorry, men det här tipset härrör från min -90 323:a, men kan säkert också gälla våra GY (Golden Years).
Besiktningen tyckte inte jag hade bra avgasvärden trots 25% E85.
Bilen är egentligen sonens så jag har inte så bra pejl på vad som gjorts de senaste åren.
Nu tog jag den under mina vingar och bestämde mig för att göra en grundläggande service, vilket natutvis blev en smula omfattande.
Det sista jag skulle göra var att byta luftfilter,
Wow! Vilken överraskning! Och vilken doft!
Den "Lille Bruna Gnagaren" hade valt att avsluta sina dagar just här.
Ja faktiskt inte bara det, utan burit in en hel drös material för att göra sin sista bädd.
Nu hoppas jag att den Bruna, tillsammans med allt material, gjort att 323:an fått för lite luft.
Håll tummarna.
Besiktningstips
Besiktningstips
626 2,2 HGV -90 49k mil. Min fr o m 600 mil. 626 2,2 Hatchback 4WD -91 ca 25k mil.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Re: Besiktningstips
Har den bilen "vattenlås" innan luftburken som våra "GY (Golden Years)"? Väldigt bra gjort av gnagaren att flytta in i så fall.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Besiktningstips
Ja, natutvis har även 323:an (GY (Golden Years)) "vattenlås" och intaget ligger högst uppe i innerskärmen med en böj långt ner innan det ansluter till den högt liggande luftrenaren. Fattar inte hur den lille lyckats hitta in.
Men RIP.
Men RIP.
626 2,2 HGV -90 49k mil. Min fr o m 600 mil. 626 2,2 Hatchback 4WD -91 ca 25k mil.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Re: Besiktningstips
Biogasdrift.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Besiktningstips
Haha... ja, nog var det säkert orsaken till dåliga värden. Blir intressant att höra hur det blir efter utrensningen av boet.
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: Besiktningstips
Efter utrensning av Dödsbädd blev det Väl Godkänd.
Besiktningsfölket skrattade när jag visade bilden.
Besiktningsfölket skrattade när jag visade bilden.
626 2,2 HGV -90 49k mil. Min fr o m 600 mil. 626 2,2 Hatchback 4WD -91 ca 25k mil.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Re: Besiktningstips
Undrar hur många bilresor den lille gnagaren varit med om? Jag gissar att detta blir en av de historier som besiktningsfolket kommer att föra vidare.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Besiktningstips
Haha, ja det var en rolig historia faktiskt. Som slutade väl.
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!