51'+ fel?
Re: 51'+ fel?
Jag tänker dra i Farmarskruvar. Svårt att komma åt med en tapp.
Värt ett försök.
JIS har länge stått på min önskelista, de finns i Tyskland.
Värt ett försök.
JIS har länge stått på min önskelista, de finns i Tyskland.
626 2,2 HGV -90 49k mil. Min fr o m 600 mil. 626 2,2 Hatchback 4WD -91 ca 25k mil.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Re: 51'+ fel?
Oj, ja där var det rost. Tänkte just på det du sagt att den var rostfri
Det var så länge sedan jag hade upp det där så jag kommer inte ihåg, men tror det gick bra med vanlig mejsel. Kanske inte ser lika roligt ut nu dock...
Vad är JIS mejsel?
Det var så länge sedan jag hade upp det där så jag kommer inte ihåg, men tror det gick bra med vanlig mejsel. Kanske inte ser lika roligt ut nu dock...
Vad är JIS mejsel?
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: 51'+ fel?
JIS är vad jag förstår en Japansk standard, där "Vingarna" är djupare med en mindre radie längst in i botten. Därmed bättre grepp än t ex PH/PZ.
Tyvärr finns det inte sådana mejslar/bits att hitta hos vanliga leverantörer i Sw.
Tyvärr finns det inte sådana mejslar/bits att hitta hos vanliga leverantörer i Sw.
626 2,2 HGV -90 49k mil. Min fr o m 600 mil. 626 2,2 Hatchback 4WD -91 ca 25k mil.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Re: 51'+ fel?
Farmarskruvar funkar säkert. De finns ju även i rostfritt om man vill lyxa till det.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: 51'+ fel?
Alltså det är inte lätt att hitta bränslepump (kompl m givare) till min OZZ 387.
Söker man bå bildelsbasen kommer en hel mängd olika varianter upp. Jag vill ha en "Plugg in" och då gäller det att titta NOGA på bilderna, för att ev veta vad man beställer.
Hittade en i fredags som jag tror kommer passa. Kommer kanske imorgon.
Tur att jag har 323:an att åka i.
Söker man bå bildelsbasen kommer en hel mängd olika varianter upp. Jag vill ha en "Plugg in" och då gäller det att titta NOGA på bilderna, för att ev veta vad man beställer.
Hittade en i fredags som jag tror kommer passa. Kommer kanske imorgon.
Tur att jag har 323:an att åka i.
626 2,2 HGV -90 49k mil. Min fr o m 600 mil. 626 2,2 Hatchback 4WD -91 ca 25k mil.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Re: 51'+ fel?
Ja man börjar bli lite nervös att hitta delar nu om nåt går sönder... Det är ju veteranbilar vi har att göra med.
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: 51'+ fel?
Nu är Hon OK igen
Lång leveranstid från Värnamo men, som tur var, helt rätt armatur. T o m bränslemätaren funkar. Bara osäker på om varningslampan tänds vid ca 10 l kvar. Får väl ta med en dunk i reserv och testa.
Hur som helst skönt att slippa åka kall kälke (323 som inte har ngn värme) nu när tempen ligger i närheten av -20 djävla grader.
GY (Golden Years)´n är verkligen underbar
Lång leveranstid från Värnamo men, som tur var, helt rätt armatur. T o m bränslemätaren funkar. Bara osäker på om varningslampan tänds vid ca 10 l kvar. Får väl ta med en dunk i reserv och testa.
Hur som helst skönt att slippa åka kall kälke (323 som inte har ngn värme) nu när tempen ligger i närheten av -20 djävla grader.
GY (Golden Years)´n är verkligen underbar
626 2,2 HGV -90 49k mil. Min fr o m 600 mil. 626 2,2 Hatchback 4WD -91 ca 25k mil.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Re: 51'+ fel?
Härligt!
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: 51'+ fel?
Låter bra det!
Själv har jag tyvärr urdålig värme i GYn... Måste komma mig för att försöka spola ur värmepaketet. Brukar det vara struligt att få loss slangarna där vid torpedväggen? Vore inte kul om man skadade anslutningarna/värmepaketet.
Själv har jag tyvärr urdålig värme i GYn... Måste komma mig för att försöka spola ur värmepaketet. Brukar det vara struligt att få loss slangarna där vid torpedväggen? Vore inte kul om man skadade anslutningarna/värmepaketet.
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!