Hej, och tack för välkomnandet!
Tack för en bra beskrivning! Som tur är så är det inte jag som ska fixa detta utan brorsonen. Kanske tappar han sugen om jag visar beskrivningen men tror inte det, han kör Mitsubishi 3000 GT själv och har mekat en del genom åren

. Han trodde nog att den skulle gå repa men är det osäkert att det håller så är det lika gott byta ut eländet. Jag får ta ett snack med honom, och blir det lagerbyte så blir det såklart ett väl dokumenterat reportage här..
Min Mazda funkar fint i övrigt, den född i Japan, uppvuxen i Kiruna, bor nu en aning söder om polcirkeln. Har varit min sen 2000. Den har de vanliga "sjukdomarna" -kupéfläkt, centrallås, läckage vid baklykta, det mesta är fixat, inte läckaget dock, vete f*n var det kommer in vatten där. Motor byttes 2012, lacken behöver kärlek annars är den i stort sett rostfri, (en aning vid framskärmarnas stänkskydd) så visst är den värd en "ny" generator! Jag söker också med ljus o lykta efter förarstol, höj o sänkbar, då den pajade totalt i ramen. Har "fast" modell nu så det är lågt i tak. Verkar vara svårt få tag på den stol jag vill ha, enligt bilskrotarna kommer sällan dessa modeller in. Funderar om en stol från nyare modell kan passa. Men det är förmodligen en annan historia.
Tack igen för svar!