"Ny" GY (Golden Years)!
"Ny" GY (Golden Years)!
Jag bidrar härmed med Ett Nytt Pojekt i GY (Golden Years) "Love Story"
Åkte hem från Umeå idag. Den slog då över till 19' mil. Farbrorn som ägt den 24? år, har de senaste åren bara kört til Konsum och Boulebanan.
Karossen och inredningen är riktgt fina och nu har jag "blåst ut" den ordentligt i 40 mil.
Den går mycket bra.
Men.......Rost.
Nu vet jag vilken miljö Umebilar m fl måste leva i och därför känner jag nu en större tillhörighet med Er andra här. Åsså tillkommer bägge länkarmarna bak, SAMT bägge "baljorna" bak.
Men va f_n! Vad ska jag annars göra i vinter
När man är pensionär ska man väl göra en del kuturgärningar?
Åkte hem från Umeå idag. Den slog då över till 19' mil. Farbrorn som ägt den 24? år, har de senaste åren bara kört til Konsum och Boulebanan.
Karossen och inredningen är riktgt fina och nu har jag "blåst ut" den ordentligt i 40 mil.
Den går mycket bra.
Men.......Rost.
Nu vet jag vilken miljö Umebilar m fl måste leva i och därför känner jag nu en större tillhörighet med Er andra här. Åsså tillkommer bägge länkarmarna bak, SAMT bägge "baljorna" bak.
Men va f_n! Vad ska jag annars göra i vinter
När man är pensionär ska man väl göra en del kuturgärningar?
626 2,2 HGV -90 49k mil. Min fr o m 600 mil. 626 2,2 Hatchback 4WD -91 ca 25k mil.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Re: "Ny" GY (Golden Years) (Golden Years)!
Grattis!
Helt rätt; När en "GY (Golden Years)" ger upp, så skaffar man en annan "GY (Golden Years)". Annars blir man bara besviken.
Helhetsintrycket av nya kärran är gott, trots lite rost här och där.
Tror tyvärr inte att jag har några tom 90a baklysen på lager, men två 90b inklusive "reflexrampen" byter jag gärna mot två kombi-baklysen.
Helt rätt; När en "GY (Golden Years)" ger upp, så skaffar man en annan "GY (Golden Years)". Annars blir man bara besviken.
Helhetsintrycket av nya kärran är gott, trots lite rost här och där.
Tror tyvärr inte att jag har några tom 90a baklysen på lager, men två 90b inklusive "reflexrampen" byter jag gärna mot två kombi-baklysen.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: "Ny" GY (Golden Years) (Golden Years)!
Det bytet tar jag gärna eftersom b inkl ramp är finare.
Men. Jag vill också ha 4 st av de mindre navkappslarna. De som täcker bara muttrarna. Har nämligen fyra fälgar som, med lite handpåläggning, kan bli riktigt fina.
Åsså komer jag säkert på ngt mer.
Men. Jag vill också ha 4 st av de mindre navkappslarna. De som täcker bara muttrarna. Har nämligen fyra fälgar som, med lite handpåläggning, kan bli riktigt fina.
Åsså komer jag säkert på ngt mer.
626 2,2 HGV -90 49k mil. Min fr o m 600 mil. 626 2,2 Hatchback 4WD -91 ca 25k mil.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Re: "Ny" GY (Golden Years) (Golden Years)!
Har tyvärr inte små navkapslar.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: "Ny" GY (Golden Years) (Golden Years)!
Grattis till nya GYn!
Hur gick det att hitta till Vännäsby? Hämtade säljaren dig på stationen?
Rost ja... du skulle hämtat den på vintern så hade du fått se saltbadet vi lever i här
Hur gick det att hitta till Vännäsby? Hämtade säljaren dig på stationen?
Rost ja... du skulle hämtat den på vintern så hade du fått se saltbadet vi lever i här
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: "Ny" GY (Golden Years) (Golden Years)!
Inga poblem att hitta, buss nr 15 från D vid Norra entrén. 43 Skr.
Gick inte in på Nolia på tillbakavägen. Var mera sugen på en öl på Björken.
Gick inte in på Nolia på tillbakavägen. Var mera sugen på en öl på Björken.
626 2,2 HGV -90 49k mil. Min fr o m 600 mil. 626 2,2 Hatchback 4WD -91 ca 25k mil.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Re: "Ny" GY (Golden Years) (Golden Years)!
Projektet har startat med slakt av bef bef rostri 4WD CC.
Tänker ta rostfria baljor mm mm från den till den "nya"
Men har natutvis stött på problem!
Baklyccktorna var inga problem, men rampen.
Någon som kan dlg mig en bild av baksidan av en ramp, så jag fattar vilka skruver resp clips, som ska lossas?
(Mazd kanske kan hitta ngt på den innehållsrika skullen)
Vill ju inte bryta sönder ngt.
Tänker ta rostfria baljor mm mm från den till den "nya"
Men har natutvis stött på problem!
Baklyccktorna var inga problem, men rampen.
Någon som kan dlg mig en bild av baksidan av en ramp, så jag fattar vilka skruver resp clips, som ska lossas?
(Mazd kanske kan hitta ngt på den innehållsrika skullen)
Vill ju inte bryta sönder ngt.
626 2,2 HGV -90 49k mil. Min fr o m 600 mil. 626 2,2 Hatchback 4WD -91 ca 25k mil.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Re: "Ny" GY (Golden Years) (Golden Years)!
Jag har ingen lös ramp på skullen... Men jag ska kasta ett öga på min hatchback i morgon och se om jag kan lista ut något.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: "Ny" GY (Golden Years) (Golden Years)!
Toppen
626 2,2 HGV -90 49k mil. Min fr o m 600 mil. 626 2,2 Hatchback 4WD -91 ca 25k mil.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Re: "Ny" GY (Golden Years) (Golden Years)!
Hjälpen behövs inte längre.
Har lyckats få bort B-rampen utan att skada ngt men det var INTE lätt.
Återstår att demontera bef A-ramp samt montering.
Sen ska vinkelslipen fram för att skära bort användbara plåtbitar.
Har lyckats få bort B-rampen utan att skada ngt men det var INTE lätt.
Återstår att demontera bef A-ramp samt montering.
Sen ska vinkelslipen fram för att skära bort användbara plåtbitar.
626 2,2 HGV -90 49k mil. Min fr o m 600 mil. 626 2,2 Hatchback 4WD -91 ca 25k mil.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.