Toppen
Re: toppen
Hej! Inte rätt Mazdamodell egentligen för detta forum, men jag ska väl inte vara grinig...
Jag tror inte att det satt några 12v-toppar i pickuperna. B2000 hade FE SOHC med 8 ventiler. (F8 är vad jag förstår ett FE-block med kortare slaglängd så volymen blir 1,8liter istf 2,0.)
Däremot tror jag att bult/packningsmönster är samma på F8 och FE med både 8v och 12v-topparna.
Jag är inte jättehaj på motorerna så lita inte för mycket på vad jag skriver. Kanske någon annan vet mer?
Jag tror inte att det satt några 12v-toppar i pickuperna. B2000 hade FE SOHC med 8 ventiler. (F8 är vad jag förstår ett FE-block med kortare slaglängd så volymen blir 1,8liter istf 2,0.)
Däremot tror jag att bult/packningsmönster är samma på F8 och FE med både 8v och 12v-topparna.
Jag är inte jättehaj på motorerna så lita inte för mycket på vad jag skriver. Kanske någon annan vet mer?
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).