De inre styrlederna brukar hänga med länge. Och det är tur för de är hemska att byta. Särskilt de som är låsta i styrväxeln med spännstift som de är på min 2,2-kombi. Teoretiskt så går det att komma åt allt när det sitter på bilen, men i praktiken så vill jag påstå att hela styrväxeln bör demonteras från bilen för att ha en chans. Och inte ens då är det roligt.
Har i dagarna genomfört den här operationen, och den har kantats av motgångar. Avdragen utdragare som fastnat i spännstift och säkert tio utslitna eller avdragna borr som också fastnat, och våld av en omfattning så att det känns som om man drar sönder hela styrväxeln. Men nu är lederna bytta och spännstiften ersatta med stoppskruvar.
Inre styrleder.
Inre styrleder.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Inre styrleder.
Tack för info, då vet jag att jag aldrig kommer försöka ge mig på att göra något sådant...
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!