Business powered by Mazda
Re: Business powered by Mazda
Jo, traktor är att föredra ibland. En av de andra utställarna bjöd dock på en fin uppvisning med sin fullpackade Transit. Han laddade järnet och tog sig genom leran med jätteställ och ett lika stort flin. Det var precis att han klarade det för det var både uppförsbacke och skaplig sidolutning. Jag var säker på att han skulle fastna så jag var tyvärr inte beredd med kameran. "Vägen" blev inte dierkt bättre av Transitmanövern så det var bara att prata snällt med traktorkillen.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Business powered by Mazda
Hehe, ja det måste varit en syn... men du skulle filmat färden, oavsett om han fastnade eller inte var det säkert sevärt!
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
- mazdalover
- Forumveteran
- Inlägg: 655
- Blev medlem: tor 27 dec 2007, 01:27
- Ort: bjuv
- Kontakt:
Re: Business powered by Mazda
breställ med transit... manligt hehe
http://www.garaget.org/mazdalover
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
Re: Business powered by Mazda
Nu har jag lite bättre koll på bensinförbrukningen för 16v:n med Verkaufswagen efter. Drygt 1,7liter/mil tog den mellan Norrköping och Nyköping. Många långa backar på den vägen så det är kanske inte så konstigt....
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
- mazdalover
- Forumveteran
- Inlägg: 655
- Blev medlem: tor 27 dec 2007, 01:27
- Ort: bjuv
- Kontakt:
Re: Business powered by Mazda
uch fy f-n vad saftigt förbrukning!!!!! har du testat med 2,2an en???
http://www.garaget.org/mazdalover
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
Re: Business powered by Mazda
Ja, jag skulle faktiskt kunna tänka mig att du får lägre förbrukning med 2.2:an. Mer vrid måste ju bara vara bättre när man drar.
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: Business powered by Mazda
Apropå att dra saker så har jag fått tillökning i familjen. En Gisebo 1250 från det gyllene året 1989.
-Vad f-n är det där? sade 16v:n när jag backade intill det delvis murkna släpet i en hage utanför Eksjö igår.
-Det är din nya följeslagare så var snäll nu, svarade jag.
Tanken är att jag ska bygga om släpet för transport av fönster, och för det ändamålet är det ett bra objekt.
-Vad f-n är det där? sade 16v:n när jag backade intill det delvis murkna släpet i en hage utanför Eksjö igår.
-Det är din nya följeslagare så var snäll nu, svarade jag.
Tanken är att jag ska bygga om släpet för transport av fönster, och för det ändamålet är det ett bra objekt.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Business powered by Mazda
Lycka till! Föressten, har du inte börjat dra med 2.2:an än?
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: Business powered by Mazda
Det är ju ingen Mazda, men jag vill ändå visa hur det blev...
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Business powered by Mazda
Blev ju kanon! Ser inte ut som du behållit så mycket av originalsläpet?
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!