hur bra är 626 GD idag?

Här kan vi fråga varandra om tips och hjälp när vi har fått något klurigt fel på våra pärlor.
Användarens profilbild
Mazd
Moderator
Inlägg: 3324
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 19:54
Ort: Söderköpingstrakten

Re: hur bra är 626 GD idag?

Inlägg av Mazd »

Det stämmer att blinkersarna är annorlunda på 2-d coupén. På min högra har fästena spruckit, så den sitter med lite ståltråd numera. Som tur är så syns det inte utifrån.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Användarens profilbild
SkauneJohan
Forumveteran
Inlägg: 338
Blev medlem: sön 26 dec 2010, 18:21
Ort: Skåne/Blekinge

Re: hur bra är 626 GD idag?

Inlägg av SkauneJohan »

Att hitta bra tändkablar, rotor och rotorlock är omöjligt, var till och med på Mazda, hade dom haft så hade det kostat 3000+kr :thumbdown: :o :shock:

Tändkablar kan man göra egna men rotor och rotorlock är svårare :problem:
mazDa built to last

"Annie" mazDa 626 2.2i 12V-89 halvkombi+automatlåda
Bild

glidaren w124 200D-93 diesel+automat med hela 75hk
Bild
Användarens profilbild
Speedo
Webbplatsadministratör
Inlägg: 2778
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 17:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: hur bra är 626 GD idag?

Inlägg av Speedo »

Rotor och fördelarlock köpte jag faktiskt original på Mazda, 2013. Har för mig det var dyrt, men inte blodigt. Tändkablar har jag aldrig bytt...
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Skriv svar