Tack!! Kul att du tycker det. Jo, huset med garage och allt är faktiskt en liten dröm som gick i uppfyllelse.
Du har helt rätt om det här med lacken. Och jag har också hört av han jag köper lack av att det finns en billigare "lastbilsvariant" som är av sämre kvalité. Frågan är varför en seriös lackfirma skulle lägga sånt på en bil? Förardörren fick jag omlackad sedan min ägo, då vi fick inbrott i bilen. Och den oxiderar inte mer än någon annan panel. Snarare mindre. Måste väl vara att endel försöker spara in några kronor och kör en billigare lack då.
Tillbaka till polerprojektet... nu kan jag ju lyxa mig med att ta god tid på mig. Blev nu ikväll färdig med själva poleringen. Imorrn lägger jag på förseglingen. När jag polerade bakdelen så tänkte jag återigen på hur otroligt mkt det gör att polera upp lampglasen ordentligt. Många tänker inte på det...
- Visad 12963 gånger
Mazdalover: Jo... själv skulle jag aldrig snåla och köpa billigare sämre lack. Vad gäller min panel som oxiderar mer, så vettetusan om den är så mycket sämre så det är lastbilslack. Kan ju vara ett annat lite sämre märke också?