Aldrig hänt förut!
33 grader kallt och 2,2:an hat stått i 14 timmar, åsså startar den inte!
Inget fel på batteriet.
Behövde 1 timmes motorvärmare för att vilja.
Ganska ny gosig olja.
Ngn som vet varför?
626 2,2 HGV -90 49k mil. Min fr o m 600 mil. 626 2,2 Hatchback 4WD -91 ca 25k mil.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Känns som att är det så kallt, så kan lite vad som helst strula. Bränslepumpen som inte drar igång? Ispropp i nån ledning? Allt sätts på prov vid den temperaturen.
Har själv aldrig startat min så kallt. Som regel använder jag alltid motorvärmare om tempen närmar sig nollstrecket.
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Visst är det lite materialtortyr att starta vid 33 minus men det har inte varit ngt problem förut. De första 20.000 milen hade jag inte ngn motorvärmare alls och aldrig några problem.
Andra bilar i familjen har dock haft problem vid ca 10 minus.
626 2,2 HGV -90 49k mil. Min fr o m 600 mil. 626 2,2 Hatchback 4WD -91 ca 25k mil.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
har haft liknade problem vid kallstart och då var det för tjock olja som gjorde det. lyftarna stängde inte ventilerna så dom stog öppet = ingen komp men det var med 20w-50 olja. tålde inte 20-.