Köpes: Bakaxelbalk.
Köpes: Bakaxelbalk.
Någon som har en fin bakaxelbalk liggandes? Eller möjligen vet var man kan köpa en ny till en vettig peng?
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Köpes: Bakaxelbalk.
Jag såg just att Bildelsbasen har.
626 2,2 HGV -90 49k mil. Min fr o m 600 mil. 626 2,2 Hatchback 4WD -91 ca 25k mil.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Re: Köpes: Bakaxelbalk.
Tackar och bockar för tipset! Ska kolla detta.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Köpes: Bakaxelbalk.
Har du hittat ngt bra el renoverar du den du har (bygger ny) ?
626 2,2 HGV -90 49k mil. Min fr o m 600 mil. 626 2,2 Hatchback 4WD -91 ca 25k mil.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Re: Köpes: Bakaxelbalk.
Hittade en på bildelsbasen. Komplett med nav och trumbromsar verkade det som. Kollade inte priset.
Har inte bestämt mig helt, men det lutar åt att jag plockar bakaxelbalken på hatchbacken. Den har jag tidigare gjort i ordning hjälpligt och nästan inte kört något efter det, och den har nya främre länkarmar. Dumt att inte ta vara på så mycket gratis-delar. Det som tar emot lite är att hatchbacken blir upp-pallad och stationär, för jag lär inte komma mig för att plocka över de dåliga grejerna på den. Men vi har väl inga planer på att flytta den närmaste tiden...
Hatchbacken visade sig ju vara krockad och lite konstig i framvagnen. Och jätterostig i hjulhusen fram. Så trots knappa 20000 mil och det arbete som jag lagt ner på rostlagning baktill (och cool helkropps-stripning), så blir den bilen donator. Motorn går som en dröm, och ska i framtiden driva 2,2-kombin har jag tänkt.
Har inte bestämt mig helt, men det lutar åt att jag plockar bakaxelbalken på hatchbacken. Den har jag tidigare gjort i ordning hjälpligt och nästan inte kört något efter det, och den har nya främre länkarmar. Dumt att inte ta vara på så mycket gratis-delar. Det som tar emot lite är att hatchbacken blir upp-pallad och stationär, för jag lär inte komma mig för att plocka över de dåliga grejerna på den. Men vi har väl inga planer på att flytta den närmaste tiden...
Hatchbacken visade sig ju vara krockad och lite konstig i framvagnen. Och jätterostig i hjulhusen fram. Så trots knappa 20000 mil och det arbete som jag lagt ner på rostlagning baktill (och cool helkropps-stripning), så blir den bilen donator. Motorn går som en dröm, och ska i framtiden driva 2,2-kombin har jag tänkt.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Köpes: Bakaxelbalk.
.......... i framtiden driva 2,2-kombin har jag tänkt............
Jag fattar inte riktigt ??????
Ska motorn i 2,2:an ge upp ???
Jag fattar inte riktigt ??????
Ska motorn i 2,2:an ge upp ???
626 2,2 HGV -90 49k mil. Min fr o m 600 mil. 626 2,2 Hatchback 4WD -91 ca 25k mil.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Re: Köpes: Bakaxelbalk.
Nja, jag menar ju inte de närmaste 20000 milen eller så. Men faktum är att motorn i min 2,2-kombi har haft lite dumheter för sig genom åren. Bland annat har den spräckt en topplockspackning helt oprovocerat. Den har även lyckats med konststycket att få två ventilstyrningar att krypa upp så att ventiltätningarna blivit helt sönderslagna med hög oljeförbrukning och väldigt oren gång som följd. För att vara en Mazda-motor så måste den vara ett måndagsexemplar. Men sedan jag fixade ventilstyrningarna och tätningarna så har den gått jättebra. Det känns ändå bra att ha en bra komplett spis till hands om det skulle behövas.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Köpes: Bakaxelbalk.
En reservdelsbil är ju aldrig någon dum idé heller. Var det en 2.2i i den också?
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: Köpes: Bakaxelbalk.
Japp, hatchbacken är en 2,2 12v. Har inte miltalet i huvudet, men under 20-tusen är det.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).