Hej på Er
Nu är det så att min HGV har fått för sig att stanna lite då och då.
När jag kör så händer det ofta att den lägger av ca 2-5 sek. Sen går den som den ska, kanske en halv min.
När jag står still på tomgång märks inget fel, men om jag varvar ca 2500 rpm när den blivit varm, pendlar den mellan 2200 och 2500 rpm samtidigt som den "bluddrar".
Har försökt att få den att helt stanna, men misslyckats. Känns inte pålitligg !!
Tacksam för ideer ang lösning.
Vill inte gå riktigt bra
Vill inte gå riktigt bra
626 2,2 HGV -90 49k mil. Min fr o m 600 mil. 626 2,2 Hatchback 4WD -91 ca 25k mil.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Re: Vill inte gå riktigt bra
Det där låter inte Mazda-aktigt.
Min första och enda tanke om en "GY (Golden Years)" lägger av till och från är ignitorn i fördelaren. Det är väl något av en klassiker (från Mitsubishi).
Min första och enda tanke om en "GY (Golden Years)" lägger av till och från är ignitorn i fördelaren. Det är väl något av en klassiker (från Mitsubishi).
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Vill inte gå riktigt bra
Jo, jag har tänkt så men jag har ju bytt den samtidigt som jag bytte bränslepump. Men visst, kan det vara den. Ska se efter om jag har ngn att sätta dit. Långsökt tycker jag nog eftersom "allt " är OK så länge den inte fått upp värmen.
626 2,2 HGV -90 49k mil. Min fr o m 600 mil. 626 2,2 Hatchback 4WD -91 ca 25k mil.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Re: Vill inte gå riktigt bra
Tändspolen brukar omtalas när det gäller grejer som lägger av först när de blir varma, men det är inget som jag varit ute för själv.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Vill inte gå riktigt bra
Hur gick det med det här problemet?
Annars är det välj just precis så med Ignitorn, att den ger upp när den blivit varm. Men har du bytt till en ny så borde det ju inte vara den som sagt.
Annars är det välj just precis så med Ignitorn, att den ger upp när den blivit varm. Men har du bytt till en ny så borde det ju inte vara den som sagt.
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!