Goddagens! Jag har trillade in på detta forum via motorforum.nu och har följt det lite smått i egenskap av 626-ägare. Jag och flickvännen köpte nämligen en 626 GLX 2.0 årsmodell 1988 när vi kom till Nya Zeeland för snart ett och ett halvt år sen. Köpet var lite på första-bästa-basis och tänkt som nåt som bara skulle ta oss runt landet under några månader, men sen har vi blivit kvar här en tid och nu har det blivit runt 2000 mil i bilen iaf. Pålitlig som få!
Förutom att tomgången är dålig (egr-ventilen ska utredas), fläkten bara funkar på läge 3 och 4 (motståndet är väl dött), det läcker in vatten i kupé och bagageutrymme när det regnar, samt att den drar nånstans runt 2l olja per 100 mil så funkar den fint

Vi kan väl lugnt säga att den lever i en lite annan värld än Speedos pärla

En värld som dock är tämligen förskonad från rost, då det inte blir minusgrader på vintern här på nordön och vägsalt inte existerar. Den har också gott om sällskap av andra "Golden Years" 626:or och Ford Telstar TX5:or (det är väl samma bil fast med lite olika karosseridetaljer?), det är en mycket vanlig bil här. Import av begagnade japanska bilar är stort.
Så här ser hon ut, ej tvättad hittils i vår ägo. Dock regnar det ofta, och vi har kört den på stränder (som bitvis räknas som vägar här) och genom vattendrag.

Ovan: såhär kan det bli om de grundläggande förutsättningarna för växtlighet finns i golvmattan på förarsidan. Vatten, näringsrik mylla och solljus.