Torkarproblem, går bara på högsta..
Re: Torkarproblem, går bara på högsta..
Där sitter inga gummiöverdragna relän vid batteriet på min 2d coupe.. säkert nån liten modellskillnad. Men den fastärgade huvudsäkringen ska jag få lös och smörja upp. Vad nu det kommer göra för skillnad?
Re: Torkarproblem, går bara på högsta..
Blir tokig! Verkar som att jag måste riva hela instrumentpanelen för att hitta nåt fel på torkar historien. Går inte att komma åt att se nåt, eller ens hitta kablar att mäta på.. arrgh.. hur kan det vara designat så att kablarna smälter före säkringen vid överbelastning? Slår snart slint i bollen på mig
Re: Torkarproblem, går bara på högsta..
Jag förstår dig, det där var ett mysterium.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Torkarproblem, går bara på högsta..
Ja, jag är snart benägen att kontakta en yrkesman för den detaljen(hemska tanke) så mycket vet jag att ingen ström går till motorn på de första två stegen. I princip bara att följa kablaget, men det är omöjligt med instrumentpanel monterad. Får bli när jag drar in pärlan på helrenovering..!
Re: Torkarproblem, går bara på högsta..
Jaha, idag dog båda framlamporna så jag blev stående i håby och fipplade med lite kontakter - matningen hade ärgat av. Ryckte i lite boxar ovanför säkringsdosan på förarsidan också, och lyset gick igång. Gissa vad som hände när jag körde iväg? Alla lägena på torkarna funkar igen! Ingen aning vad som avgjorde tyvärr. Satt nåt relä vid vänster lykta som var igenärgat, tror det är hel/halvljusrelä, men resultatet av panikmecket är att pärlan numera inte har ett enda elfel! C-låset är eftermonterat Defa skrot så det räknas inte sicken eufori...
Re: Torkarproblem, går bara på högsta..
Ja, det är väl bara att gratulera. Lite synd förstås att inte veta exakt felorsak.
Vi är ju flera här som drabbats av ärgade relä i motorrummet. De brukar se förrädiskt bra ut när man tittar på dem, men att de är en problemkälla att räkna med kan inte nog understrykas.
Vi är ju flera här som drabbats av ärgade relä i motorrummet. De brukar se förrädiskt bra ut när man tittar på dem, men att de är en problemkälla att räkna med kan inte nog understrykas.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Torkarproblem, går bara på högsta..
Jo, alla relä-boxar, både i motorrummet och i kupén är nog bland det första man skall kolla när konstiga elfel uppträder.
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!